28 marca 2011

Joga

Joga uczy nas jak odnaleźć siebie, znaleźć ograniczenia ruchowe i możliwości. Poprzez systematyczną praktykę pozwala osiągać coraz bardziej skomplikowane pozycje jogi, można to uzyskać przez doskonalenie stopnia napięcia ciała, lub prostowania go, oraz przez przedłużanie czasu utrzymania pozycji.
Joga uczy nas wyciszenia, wyłączenia się choć na czas praktyki z codzienności. Zapominamy wtedy o wszystkim i skupiamy na ćwiczeniach na naszym ciele.
Uczy nas oddechu.
Joga mienia naszą sylwetkę, rzeźbi całe ciało.





Dziś podczas zajęć jogi dotarło do mnie że praktykuję ją od  ponad 6 lat. Teraz widzę jak wiele się zmieniło, co potrafiłam zrobić na pierwszych zajęciach, a co na dzisiejszych. Jak nauczyłam się oddychać, jak panować na swoim ciałem, nad ruwnowagą.
 Jak bardzo zmieniło się moje ciało.


Zaczęło się bardzo niewinnie. Dowiedziałam się od koleżanki, która chodziła na aerobik, że w jej klubie odbędą się zajęcia z jogi  ( takie pokazowe... gratisowe... na zachęcenie... )  poszłam i z jogą zostałam do dziś. Obiecałam sobie, że do puki zdrowie mi pozwoli będę ją praktykować. Zobaczcie zresztą ilu znanych ludzi praktykuję jogę, jak wyglądają, jak się czują, co są w stanie zrobić w swoim wieku.

Joga to nie tylko medytacja, to ciężka praca nad ciałem i umysłem.
Zachęcam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz